R A I N B O W ♥
ABOUT ENTRY LINKS TWITER
Mimpi
Friday 7 March 2014 • 06:01 • 0 comments
Assalamualaikum :)



Mimpi? Aku rasa semua orang pernah bermimpi kan kan? Siapa sini tak pernah bermimpi angkat kaki? Hm tipulah~ Awak tipu awak tipu! *drama* hahahaha k stop it huhhhh -.- *lempang jejauh* Entry kali ni aku nak story pasal mimpi~ Yepppp, pasal mimpi. Apa yang pernah aku mimpikan. Yang aku ingat jelah~

First - Yang aku ingat. aku mimpi jatuh bangunan. mesti pernah kan? Mimpi jatuh bangunan pastu tersedar mesti kaki dengan tangan terangkat. kan kan? Orang cakap kena gangguan makhluk halus. So banyak banyakkan lah baca doa, wirik or tasbih dulu sikit sebelum tido, baca ayat kursi, tiga kul. *walaupun kekadang aku sendiri tak ingat nk baca xD *


Second - Aku mimpi papa meninggal. memang mengarut jugaklah mimpi tu. Dua malam aku mimpi pasal benda sama. bila bangun je selimut dengan bantal basah. orang ganu cakap "basoh jeruk" haha means basah yang teramat sangat macam basah bila main hujan. haaa camtu lah. mimpi dia malam first aku mimpi aku baru balik sekolah. sampai depan pintu, aku nampak ada mayat terbaring kat ruang tamu. muka tertutup dengan kain batik. aku tengok mama duduk dekat tepi mayat itu. aku pegi dekat mama, then tanya " ma sape mati? " " Ni papa *mama lap air mata* " " *buka kain batik* *terkejut* papa! *peluk papa* *nangis* " lepastu mimpi tu jadi gelap~ then aku tersedar. Malam yang kedua aku mimpi mama jual dekat pasar malam. pastu kakak aku ajak pegi round pasar malam silau silau makanan. then jalan jalan nampak gerai ni jual kek. then kakak aku cakap " laparlah :( jom mintak duit dengan mama beli kek tu " pastu berlari gi dekat mama, aku pon cakap " ma, nok duit :( laparlah. nok beli kek kedai depan tu" "takde duit kak. jualan mama harini dok laku. kalau time papa ade bolehlah awak nk mintak pape pon " " rindu papa! :( " then tetiba macam roh papa la dia pegi dekat penjual gerai depan gerai mama then roh papa cakap " dia rindu aku tu mat " lepastu papa cakap dekat aku " nah duit 10 ringgit gi beli kek. tadi ckp lapar kan? " then aku berlari peluk papa pastu jerit " papa kakak rindu papa. kakak mintak maaf sebab xdengar cakap papa. blablabla " lepastu mimpi tu jadi gelap. then aku dengar macam orang menangis teresak esak. bila buka mata, aku yang menangis. hmm :') aku cerita dekat mak sedara aku. mak sedara aku cakap biasanya kalau mimpi orang tu meninggal, orang cakap panjang umur. Amin :)


Third - Baru semalam. aku mimpi aku, adik dengan mama dalam kereta. taktau nak pegi mana. adik bawak kereta. aku dengan mama duduk dekat seat belakang. adik bawak kereta laju gila! speed 200. semua kereta dia langgar, tapi tak terbabas pon. kereta yang aku naik ni macam halimunan. bila langgar kereta lain dia boleh tembus xP then aku membebel dekat adik " bawak laju gila! tak takut mati ke? ishh meh sini ah kakak bawak! " " dh ambiklah! bawak sendiri! " pastu tukar driver. aku drive. Aku drive speed dalam 60 je tapi laju gilaaaaaa. pastu tanya mama " ma, brek belah mana? kiri kanan? " tapi bila tekan brek, kereta makin lajuuuu. hahaha atlast tersedar adik panggil " kak bangun! lewat dah ni. mama suruh bangun mandi " hahahaha! 


Fourth - time ni aku dalam 5 tahun camtu ah. tapi aku still ingat mimpi ni. time tu duduk dekat kedai mama. well~ mama dulu bussineswoman ahahahak. time tu adek kecik lagi. dalam setahun camtu ah. aku nak kencing time tu, mama pulak tengah cakap dengan customer. aku nk pegi tandas tapi takut. so aku ambik keputusan untuk baring atas tilam tepi adik aku yang tengah tido tu sementara mama layan customer. taktau cemana aku boleh pulak tertidur. dalam mimpi tu .... aku nk mandi. mama mandikan lah time tu. pastu cakap dekat mama " mama nak cing " pastu mama cakap " kencing lah " hahahaha pastu tersedar sebab tilam tempat aku tido basah xP hahaha aku cepat cepat panggil mama. tapi mama tak marah aku pon sebab mama ingat adik aku yang kencing :3 hahahahaha! 


Fifth - deja vu tau deja vu? kita mimpi or terbayang benda tu. at last dia jadi for real and kita mesti like this " weh aku pernah mimpi bende ni! aku ingat wehhh aku pernah mimpi! " kan kan kan? mesti pernah~ 


Ada banyakkkkk lagi mimpi aku senanya. tapi aku tak berapa nak ingat. nyanyuk sikit :3 haha so sampai sini jelah entry aku kali ni. sekian~ oh btw, aku tak sabar gilaaaaaaaaaaaa nak berlatih Bicara Berirama sekali dengan junior. oh mesti like a family! aku nk diorang enjoy bila berlatih. aku nak diorang jadi peramah, banyak mulut and anggap team BB tahun ni like a family. and hope so diorang tak kurang ajar bila kitorang layan dia macam family. and and and, kebanyakkan idea dalam skrip BB tu idea aku. geng geng aku pon ada jugak. and aku bangga sebab aku rasa skrip tahun ni the best (Y) hewhewhew. so tolong, and aku mintak jasa baik korang doakan kejayaan aku dengan team team BB aku dapat menang time bertanding nanti. kbye~ assalamualaikum. and thanks sapa sapa yang selalu mengikuti entry aku and selalu stalk blog aku. sorry lama tak update, sebab taktau nak update pasal apa. hope enjoy and keep following ya! lots of love muah :*


PASTFUTURE
Le Owner♥
Zaty. MY. fiftinn. @http.zaty . Behave alien

Babes♥


@frh.fzly @syamimi_ahmad @_nrifazrh @http.zaty ecah

Follow♥


My post♥

  • I'm Forteen .
  • 2013
  • F>R>E>E>D>O>M .